Kaj jeste, drastično vpliva na številne vidike vašega zdravja, vključno s tveganjem za razvoj kroničnih bolezni, kot so bolezni srca, diabetes in rak. Še posebej se je pokazalo, da na razvoj raka močno vpliva vaša prehrana.

Mnoga živila vsebujejo koristne sestavine, ki lahko pomagajo v boju proti rakavim obolenjem. Obstaja tudi več študij, ki kažejo, da je lahko večji vnos nekaterih živil povezan z manjšim tveganjem za bolezen.

V tem članku vam bomo predstavili 13 živil, ki lahko zmanjšajo tveganje za nastanek raka.

  1. Brokoli

Brokoli vsebuje “sulforaphane” (sulforapan), rastlinsko spojino, ki ji odlično deluje proti raku.

Testna študija je pokazala, da je sulforapan zmanjšal velikost in število celic raka dojk za do 75%. Podobno je v študiji na živalih ugotovljeno, da je zdravljenje miši s sulforaphanom pomagalo ubiti rakaste celice prostate in zmanjšati obseg tumorja za več kot 50%. Nekatere študije so tudi pokazale, da je lahko večji brokolija povezan z manjšim tveganjem za raka debelega črevesa in danke. Brokoli je torej resnično čudežna hrana, ki ima veliko mineralov in vitaminov, poleg tega pa nima veliko kalorij in ga lahko uživamo kolikor hočemo.

POVZETEK

Brokoli vsebuje sulforaphane, spojino, za katero je dokazano, da povzroča tumorsko celično smrt in zmanjšuje velikost tumorjev v preskusih na živalih. Višji vnos brokolija je povezan tudi z manjšim tveganjem za raka debelega črevesa in danke.

  1. Korenje

Več raziskav je pokazalo, da je uživanje več korenja povezano z zmanjšanim tveganjem nekaterih vrst raka. Analiza je na primer preučila rezultate petih študij in ugotovila, da uživanje korenja lahko zmanjša tveganje za raka na želodcu do 26%. Druga študija je pokazala, da je večji vnos korenja povezan z 18% manjšimi možnostmi za razvoj raka na prostati.

Prav tako je študija analizirala prehrano 1.266 udeležencev z in brez pljučnega raka. Ugotovili so, da so sedanji kadilci, ki niso jedli korenja, imeli trikratne možnosti, da bodo razvili pljučnega raka, v primerjavi s tistimi, ki so jedli korenje več kot enkrat na teden.

Poskusite vključiti korenje v vašo prehrano kot zdrav prigrizek ali okusno prilogo samo nekajkrat na teden, da povečate vnos in potencialno zmanjšate tveganje za raka.

Vendar ne pozabite, da te študije kažejo samo na povezavo med uživanjem korenja in rakom, vendar ne upoštevajo drugih dejavnikov, ki lahko prav tako igrajo vlogo.

POVZETEK

Nekatere študije so pokazale povezavo med uživanjem korenja in zmanjšanim tveganjem za raka na prostati, pljučih in želodcu.

  1. Fižol

Fižol ima veliko vlaknin, za katere so nekatere raziskave pokazale, da lahko ščitijo pred rakom debelega črevesa in danke.

V eni študiji so zdravniki preiskali 1.905 ljudi z anamnezo kolorektalnih tumorjev in ugotovili, da imajo tisti, ki so zaužili več kuhanega fižola, manjše tveganje za ponovitev tumorja. Študija na živalih je pokazala, da hranjenje podgan s fižolom, zmanjša razvoj raka debelega črevesa in blokira razvoj rakavih celic do 75%.

Glede na te rezultate lahko uživanje nekaj obrokov fižola vsak teden poveča vaš vnos vlaknin in pomaga zmanjšati tveganje za razvoj raka. Vendar pa so sedanje raziskave omejene le na študije na živalih, ki kažejo na povezavo, ne pa na vzročnost. Potrebnih je več študij, da se to preuči pri ljudeh.

POVZETEK

Fižol ima veliko vlaknin, ki lahko zaščitijo pred rakom debelega črevesa in danke. Študije pri ljudeh in na živalih so pokazale, da bi lahko večji vnos fižola zmanjšal tveganje za nastanek kolorektalnih tumorjev in raka debelega črevesa.

  1. Jagode

Jagode imajo visoko vsebnost antocianov, rastlinskih pigmentov, ki imajo antioksidativne lastnosti in so lahko povezane z zmanjšanim tveganjem za nastanek raka. V človeški študiji je bilo 25 ljudi z rakom debelega črevesa in danke 7 dni zdravljenih z izvlečkom jagod, in ugotovljeno je bilo, da zmanjšajo rast rakavih celic za 7%.

Druga majhna študija je pacientom z ustnim rakom dala liofilizirane črne maline, preizkus pa je pokazal, da se je znižala raven nekaterih markerjev, povezanih z napredovanjem raka.

Študija na živalih je pokazala, da je podganam, ki so uživale liofilizirane črne maline, zmanjšana incidenca ezofagealnega tumorja za do 54% , zmanjšalo pa se je število tumorjev za do 62%. Podobno je še ena študija na živalih pokazala, da je bilo pri podganjih, ki so bile hranjene z ekstraktom jagod ugotovljeno, da ta ekstrakt zavira več biomarkerjev raka.

 

Če uživate manj sladkorja, lahko zmanjšate tveganje za sladkorno bolezen, lažje je izgubiti težo, zmanjšanje sladkorja pa celo vodi do svetlejše, mlajše in bolj čiste kože. Ampak za večino ljudi, opustitev sladkih stvari ni enostavno – še posebej na začetku. Strokovnjak za prehrano pravi: “nikoli nisem imel ene stranke, ki ni imela neke vrste reakcije na zmanjšavanje sladkorja v prehrani”.

Sladkor je zelo močna sestavina v prehrani in v našem telesu. Na nek način sladkor deluje kot zdravilo v telesu, zato lahko izločitev sladkorja iz vaše prehrane privede do negtivnih stranskih učinkov. “Za tiste, ki so resnično odvisni od sladkorja; ti ljudje bodo občutili močne odtegnitvene simptome, ko bodo zmanjšali, ali še več, povsem izločili sladkor. To lahko pomeni, da so nerodni, razdražljivi, utrujeni ali imajo glavobole.

Torej, kakšen je najboljši način za vašo ločitev s sladkorjem? Kako obdržati sladke stvari v vaši dieti in kako zmanjšati odtegnitvene simptome?

Najboljši način je, da sladkor takoj prenehate uživati. Preprosto, ga ne uživate več. To lahko primerjamo z alkoholizmom. Zmanjševanje sladkorja je, kot bi rekli alkoholiku, naj do treznosti pride tako, da vsak dan pije manj. Ta način je popolnoma napačen, saj se pravila kršijo zelo enostavno. Če enostavno iz prehrane takoj izrežete sladkor, se zniža tveganje, da boste pojedli kakšen piškotek ali krof preveč

Strokovnjak za prehrano predlaga popolno odpravo sladkorja iz vaše prehrane za tri dni, in da, s tem misli tudi naravne sladkorje, kot so tisti v sadju in mleku, vsaj na začetku. Ti trije dnevi bodo verjetno najtežji, priznava, vendar je to minimalni čas, ki je potreben za prekinitev starih navad in vzpostavitev novih, bolj zdravih.

Jejte dobro, da se počutite dobro!

Ko se vaša običajna oskrba s sladkorjem zmanjša, se bo vaše telo verjetno uprlo, to pa se bo kazalo na vašem razpoloženju in energiji. Strokovnjak poudarja pomen prehranjevanja s kakovostno hrano, ki lahko pomaga v boju proti marsikateri bolezni in ravno to vas spodbuja, da se znebite slaščic. Bodite zadovoljni, če jeste zdravo, dajte prednost zdravi prehrani, še posebej živilom, ki imajo veliko zdravih maščob ter beljakovin.

Strokovnjak za prehrano priporoča tudi pitje vode, ki lahko pomaga pri boju proti utrujenosti in glavobolu, kar je še en stranski učinek odtegnitve od sladkorja. Uživanje veliko zelenjave in organskih beljakovin vam bo dal občutek sitosti in vaš apetit bo pod nadzorom. Da bi se izognili občutku, da ste brez energije skozi ves dan, uživajte prigrizke,ki so polni vlaknin in zdravih maščob, kot je naprimer zelena ali guacamole.

Borite se s tem, da ne zaidete na stranpot!

Medtem ko se spopadete s številnimi fizičnimi in čustvenimi stranskimi učinki življenja brez sladkorja, bo vaše telo burno odreagiralo, če se boste kar naenkrat lotili ogromne količine sladkorja. Če hrepenite po vroči čokoladi, namesto tega poskusite popiti pol litra vode. Če vam to ni dovolj, pojejte košček 90% čokolade. Samo zato, ker se trudite biti brez sladkorja, ne pomeni, da morajo biti vaši obroki popolnoma pravilni. Uporabljajte veliko zelišč in začimb ter sestavin, kot sta čebula, česen, ti vam bodo pomagali zdržati brez sladkorja, ne da bi se počutili, kot da je vaša hrana neokusna.

Druga strategija je, da steklenico napolnete z nesladkanim ledenim čajem ali hladnim pivom. Ugotovljeno je, da res hladni napitke pomagajo omejiti željo po sladkorju. Ob tem naj vas opozorimo, da so sladke pijače, kot so kokakola ali ledeni čaj (tisti, ki ga kupite v trgovini) polni sladkorja.

Po treh dneh je v redu, da začnete vključevati majhne količine živil, ki vsebujejo naravni sladkor (npr. organski med in javorjev sirup) v vašo prehrano. Toda, ko spet zaužijete sladkor, pričakujte, da bo malo drugače. Vaša meja sladkega ne bo več ista, ker je v bistvu ponovno kalibrirana. Razlog: Sladkor dejansko zmanjšuje sposobnost okusiti sladkost (zato ga potrebujemo vedno več) in kratko izogibanje prehrani polni sladkorja naredi naravno sladko hrano bolj zadovoljivo.

Strokovnjak za prehrano priporoča, da se počasi dodaja naravni sladkor, na primer dva obroka sadja (naprimer jabolko in banana) na dan, skupaj z nesladkanimi mlečnimi izdelki, kot je navaden jogurt. Če jih počasi spravite v svojo prehrano, boste olajšali odtegnitvene simptome, ki bi lahko povzročili, da bi pojedli celo čokoladno torto. Kmalu se bo vaše telo prilagodilo nižjim nivojem naravnega sladkorja – in tako ga boste uspešno detoksirali.

In tukaj je najboljša novica: za to, da bi imeli “prehrano brez sladkorja”, se vam ni treba odpovedati vašim najljubšim piškotom . Strokovnjak nam pove, da si lahko enkrat na teden privoščimo sladek obrok, ali pa kakšen nezdrav obrok, brez slabe vesti. Seveda pa je tukaj meja enkrat tedensko. Če bomo dolgoročno sladkor popolnoma omejili, smo naredili slabo stvar, saj je čokoladna torta kdaj najboljša motivacija.